Vinter på nytt

2015-04-29 @ 20:27:17

Igår när jag var i stallet passade jag på att "städa" lite, plockade undan lite onödiga saker som jag hade framme plus att jag plockade undan alla mina vintertäcken till Kavat för ja, nu är det väl ändå sommar tyckte jag, så tyckte bara dom tog onödig plats i stallet och det såg bara stökigt ut med 3 tjocka vintertäcken som tog upp 90% av all min plats. Imorse vaknade jag av ett sms där det stod " Tänker du verkligen tömköra idag? Kolla ut! ", mina tankar var att jag hade typ sovit bort hela dagen eller att det skulle regna ute, men onej. Hela marken var täckt med SNÖ, alltså allt hopp rann av mig och huvudet ramlade rakt ner i kudden och jag sa för mig själv, " Det är bara en dröm, somna om så fort som möjligt så vaknar du snart igen och snön är borta.." Men, nej.. Snön låg kvar och mer kom det. fy f*n på ren svenska! 

Intalade mig själv att det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder så slängde iväg ett sms till Emmy om vi skulle köra en sväng med pollarna, det var hon väl kanske inte sådär super peppad till när snön vräkte ner, så väntade kanske 2 timmar typ och det blev faktiskt fint väder, solen orkade till slut titta fram och tinade bort snön lika fort som den kom och vi fick seriöst en helt underbar kört tur!

Jag fick låna QH-sele och sulky av Emmy så idag blev det första rikta premiär körturen med Kavat. Började först med att Emmy hade oss som "handhäst" och vi låg i "rygg" på Emmy som körde Morsan. Kavat traskade på super fint och efter en stund knäppte Emmy lös oss och Kavat lyssnade utmärkt, tränade några halter och han stannade lugnt och fint och stod även still hur fint som helst, efter en stund började vi jogga lite vilket inte heller var några som helst problem. Joggade nästan hela åsarna runt och Kavat var inte ens trött eller visade på några sätt att det var drygt, LYCKLIG! Blev en kort tur, men helt lagom med tanke på att det är första gången jag kör honom så här "seriöst"! 

Nu kommer det skyt här, en SHIT vilken fin kör häst Kavat är! Han gjorde super fina tempoväxlingar, sökte sig mot bettet och gick i form även i vagn, så LÄTT! Behövde inte använda tömmarna mer än vid förhållningar och övergångarna. Resten skedde med ljudkommandon. VILL SÅ GÄRNA FÅ UPP MIN ROCKARD NU! Så vi kan köra dressyr borta på ridbanan, ska även ta med Linnea då så ni får se film och bilder! Men shit, vilken fin häst alltså, det är sinnes sjukt! Sån jäkla fin allroundhäst alltså, KÄR!
 
 
 

Ett filmklipp publicerat av Elin (@elinswahnfhyr)Apr 29, 2015 kl. 7:12 PDT


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Åh vad härligt!

Svar: JA! :D
Elin Swahn Fhyr

2015-04-29 @ 20:29:13
Postat av: Michelle Petersson

Oj, SNÖ NU!?!?! Förstår att det va rätt surt att få se det :P Men skönt att vädret blev bättre :D
kram

Svar: aah, måttligt surt! Byn som ligger bara 8 mil från oss fick över 2 dm nysnö :'(
Elin Swahn Fhyr

2015-04-29 @ 20:58:28 / URL: http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr