Så sjukt STOLT!

2015-07-15 @ 22:28:45

Planen var idag egentligen att Linnea skulle hoppa lite med Kavat, men eftersom hans skor/hovar ser ut som dom gör får det bli vila tills jag kommer på någon lösning. Min hovis har semester och jobbar sedan borta 1 vecka och får inte tag på någon annan hovis som vill åka så långt. Så planen är väl kanske att slita av skorna och låta honom gå barfota 1,5 vecka eller tills min hovis har tid.

Somnade inte fören 02.30 igår natt och vaknade 05.30 och var helt övertygad om att klockan visade 06.30 så tvingade mig själv att vara vaken till "07.00" men då såg jag att klockan i själva verket bara var 06.00 och sen kunde inte jag somna om, 3 timmars sömn, GÖTT! Åkte till stallet och släppte ut hästarna, sen hem och duscha och äta frukost innan jag åkte tillbaka till stallet för att bygga en ny hage och mocka lite.

På eftermiddagen/kvällningen valde jag att bara leka lite ifrån marken med Kavat, vilket jag är otroligt glad över att jag gjorde då vi för första gången satte BUGA. Jag påbörjade detta trick med Offa för snart 1 år sedan, men tränade inte så mycket på det efter åt, provade igen en gång under vintern 2014/15 men gav upp lika fort igen. Chansde idag och vet ni, vi lyckades. Det är kanske inte det vackraste och inte det bästa, men vi gjorde det och det var första gången. Nästa mål är att finslipa och fästa detta på kommando, men är otroligt stolt!

 
 

Så sjukt STOLT, första gången Kavat bugar! En kort sekund, men framsteg och nu är nästa mål att fästa det och sätta kommando på det 😍👍💪

Ett filmklipp publicerat av Elin (@elinswahnfhyr) Jul 15, 2015 kl. 1:05 PDT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr