Kavat och jag är ute på äventyr

2015-07-07 @ 08:13:15

Äventyr kan man lugnt säga, planenen har varit länge att åka upp till Särna igen men det har alltid kommit något i vägen så det har blivit flyttat hela tiden. Men i Söndags blev det besämt att nångång under denna vecka (28) skulle vi upp till särna (helst tisdagen) men helt spontant igår mitt på dagen blev det bestämt att vi skulle åka, så jag slängde mer eller mindre ihop alla mina saker och sen styrde ÄNTLIGEN ekipaget hem mot Särna!

Blev bestämt runt 13.00 att vi skulle åka på Måndagen och vi kom iväg 17.00, klappar mig själv lite på axeln för det händer inte ofta jag kan stressa så bra! Nog för att jag glömde mer än hälften så kom vi ju iväg iallafall och det viktigaste var ju med iallafall!

Kavat och Julias nya häst Mimi gå tillsammans uppe i stallet på berget som vi får låna av min snälla moster. Väl framme i Särna lastade jag ur Kavat och ställde in honom i boxen en stund, sadlade sedan på honom och red bort och möte upp Julia med hennes häst, blev en tur upp på banan för att kolla dels när Julia hoppa och för att Kavat och Mimi skulle "umgås" lite för att det skulle ev lätta på trycket lite när vi ska släppa ihop dom. Julia tog även några spång på Kavat och jag kan lova att jag hade en lycklig ponny som äntligen fick skutta igen!


Dock blev vädret skit påvägen hem ifrån banan så ställde in dom i boxarna direkt, vilket Kavat uppskatta! Rulla sig i alldeles nytt spån och slippa alla dessa äckliga mygg och knott! Ganska glad ändå att han ska få stå på box för är inte dåligt med knott här uppe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr