Trasiga hovar och nyfriserad Kavat..

2015-07-19 @ 23:07:53

Uppdateringen har legat nere helt eftersom jag inte har kunnat gjort något med Kavat pågrund av hans hovar och även pågrund av detta tråkiga väder vi haft, så har helt enkelt inte funnits något roligt att blogga om. Kavats hovar som ni vet är trasiga och skorna sitter löst så vågar inte rida honom förens jag har möjlighet att dra av dom. Fick hjälp idag men verktygen vi hade ville inte samma som vi, så imorgon kommer snälla Jea och hjälper mig, tack gode gud. Sen får han gå barfota tills bästa hovslagaren är hemma igen och kan hjälpa mig.

Blev iallafall en tur till stallet på kvällningen för att bara pyssla lite med min fina ponny och spontant bestämde jag mig för att klippa stubben och för första gången valde jag att prova på något nytt. Att klippa en "frisyr", har en gång förut klippt schakrutor på Viktor och denna gång provade jag "sorgkant" på Kavat. Har förut inte varit så förtjust i just sorgkant då det enligt gamal tradition endast klipptes dit vid körning på begravningar, men nu var jag faktiskt sugen att testa något nytt, nästa gång funderar jag på att prova mig på att klippa dit ett hjärta.
 
Första gången jag klipper sorgkant så skratta inte är ni snälla!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr