4 timmar senare, HALLELUJA MOMENT!

2015-06-03 @ 15:52:00

Äntligen sitter jag hemma efter att ha byggt hage i närmare 4,5 timme, halleluja moment. Trodde seriöst INTE att det skulle ta sån lång tid, men när man "har" en liten ponny med i hagen krävs lite mer stolp och tråd vilket resulterade i några mer timmars jobb. Men WOW vilken otroligt fin hage dom har fått nu och massa gott att äta. Fötterna verker, blåsor på händerna, och bränt mig, men det är SÅ värt det när man sedan får stå där och se hästarnas lycka av att få komma ut där.

Var väldigt positivt till arbetet då allt flöt på så bra och inget trassel, eller?.. Jo när hela hagen i stortsätt var klar och jag gått med 3 tråd runt alltihop så är det bara ca 80 meter kvar och vad händer då, jo tråden trasslar ihop sig.. Tur i oturen var det inte mycket tråd kvar och inte långt kvar på hagen heller så, vad är hagbygge utan trassel?

Glada hästar blev det iallafall när dom släpptes in i hagen men mest hungriga skulle jag tro, tjockishästar. Kvar på dagens schema står nu att motionera Kavat, känner mig ganska elak att ta ut honom ifrån deras stora fina hage nu när han precis kom in dit så håller vädret upp så får det bli en tur till kvällen, för han måste komma igång nu!

( Ni får ursäkta kvaliteten på bilderna, har fått bytt telefon och kameran är inget att hurra över )
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr