Full fart hela dagen..

2015-06-24 @ 00:56:25

Med en djup suck läger jag mig ner i sängen på tok för sent egentligen med tanke på att jag ska upp imorgon 07.00 och klockan är  ca 00.40 nu, för sent för att blogga egentligen men jag kan inte låta bli att uppdatera er lite få jag troligen inte kommer hinna imorgon. *

Dagen började 07.00, följde med och mjölkade get. Hem äta frukost och sen gick jag och sov bort hela den regniga förmiddagen, vaknade igen vid 11.00 (?) och åt lite "brunch" innan vi åkte till soptippen och kastade allt skrot som fanns inte i transporten, hem och städa den, upp med mellanvägen och spånna inne i den och sen var det bara att börja packa, för jag och Kavat ska ut på hemligheter! (mer om det i nästa inlägg)

När transporten var klar och nästan allt packat så följde jag med och hjälpte till att mjölka igen innan jag ÄNTLIGEN tog mig ner till stallet och ut på en helt underbar ridtur. Kavat var så otroligt fin, jätte fin framåtbjudning, lyssnade klockrent på alla förhållningar, övergångarna satt som ett smäck och ja det var magiskt! Även en av dom första gångerna jag har vågat släppa honom helt, låta han räjsa ur hela systemet. Vi kom till en perfekt galoppbacke men för att inte trigga igång något tävlingstänk mellan Kavat och Troja (Ellas ardenner) så höll jag tillbaka Kavat en bra stund tills vi hade avstånd att bara kunna släppa på allt och flyga och shit vad ponnyn drog iväg i full fart och ikapp dom kom vi och förbi innan ponnyn saktade av fint och frustade nöjt, sån härlig känsla!

Väl hemma från ridturen vid kanske 22.00? In med hästarna i hagen, skjusade hem Ella och hämtade dom sista sakerna jag ska ha med mig. När vi kom hem hade Thrim rymt ur hagen så fick kämpade med att få på ström till tråden och hoppas på att han stannar i hagen natten ut, annars får han väl klippa gräsmattan då. Kom inte in fören 23.30 och då var det raka vägen in duschen och nu ligger jag här och ska alldeles strax sova!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr