Ganska värdelös på detta..

2015-06-29 @ 08:19:00

Jag måste ju ärligt säga att jag faktiskt är ganska värdelös på detta med att hålla bloggen vid "liv". Men har verkligen varit på resande fot hela helgen och jag har i stortsätt aldrig någon teckning på min bajs telefon så att jag skulle bloggat ifrån den. Men tänkte köra en snabbspolning igenom helgen och berätta vad som egentligen har gjort.

Så vi börjar med lördag, klev upp 07.00 och följde med far till getterna och mjölkade, sedan hem och in i nästa bil. Killen skulle till mora så jag passade på att åka snålskjus med honom till Mora RK där ridlägret håller till och under helgen håller i tävlingar så jag passa på att åka ner och kolla och ta kort. Blev sammanlagt runt 1500 bilder med hem, roligt att rensa och redigera!

Runt 15.00 blev jag upphämtad och bilen styrde mot Rättvik där vi stannade och kollade på massa jänkebilar som startade BIG LAKE RUN, en av sveriges största crusingar. Var hemma runt 19.00 i Furudal och kastade i mig lite mat innan jag äntligen åkte ner till min fina ponny och bestämde mig för en barbacka tur. Typ tredje gången denna "sommar" bjuder på en riktigt fin sommarkväll, så planen var att rida bort till badstranden men där var det fullt med folk.. Så blev en annan uteritt med massa bus och impulsgalopper och det var så underbart!

Red sen vidare till en annan badstrand där Kavats hjärnspöken klev fram igen och vi blev ståendes i 10-15 minuter för Kavat hade bara bestämt sig att ner på badstranden går jag INTE! Ibland märker man verkligen skillnaden på att det är rädsla för något eller om det bara är för att testa, vilket var fallet nu. Jag studerade noga allt på marken, jag hittade inget som var farligt och inte Kavat heller för han stod gärna lugnt bredvid men tog inte ett steg till ut, jag visste mycket väl att det räcker bara att jag hoppar av så kliver Kavat raka vägen ut i vattnet men mitt tålamod räckte inte. Så dumt nog hoppade jag av och Kavat gick precis som jag trodde raka vägen ut på stranden och nästan drog med mig ut i vattnet och på 2 sekunder låg han ner i vattnet, T Ö N T! Jag var bombsäker på att hela kvällen, känslan allt var förstört eftersom mitt tålamod brast men som många av er vet, det går inte att vara arg på Kavat mer än några sekunder. Blev ett underbart avslut på kvällen, så underbart!

Igår söndag, klev jag upp runt 08.30 eftersom vi åter igen skulle till Mora i några ärenden och jag ville så klart till Mora RK och ta kort på hopptävlingen som ägde rum då. Så hela förmiddagen spenderades där och åter igen åkte jag hem med lika många kort igen. Blev bara en snabbvisit hem och äta innan bilen rullade mot Gärdsjö där vi skulle kolla lite på gärdsjöspelen och ta kort på min fina granne Linnea och hennes vackra fjording Pärla. Bilderna ifrån tornespelen ligger i inlägget nedanför så kolla gärna in dom!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr