Hur gick det på kliniken idag?

2015-06-22 @ 19:56:25

Är så stolt över min ponny som idag i stort sett lastade sig själv båda gångerna, inget krångel och stod hur fint och snällt i transporten som helst. Planen var att åka lite tidigare idag för att hinna handla innan, blev vi missbedömde avståndet från affären vi skulle handla i och till kliniken, så skippade handligen och åkte vidare vilket bara tog 10 minuter så kom en hel timme för tidigt, men hade sån tur att Mats kunde ta imot oss direkt.

Först chekade han luftvägarna både i "vila" och sedan under lättare ansträgning, men frisk som en nötkärna. Så kan nu säga att Kavat är friskförklarad och hostan är borta! Sen fick han sin sista vaccinering, så nu är allt klart för att ut och tävla dock saknas nu i stället en sadel, men men..

Mot min vilja får Kavat en vilodag idag, när vi kom hem ifrån Falun lastade jag ur Kavat och åkte hem och fikade lite innan bilen styrde mot fjordridlägret i Mora för att kolla lite. Grymt avis på alla som är där, VILL OCKSÅ! Tänk, en helt vecka på ridläger, omringad av trevligt folk och MASSA gula hästar, lycka!

Har även en liten hemlis pågång men kan inte avslöja den fören imorgon, HOPPAS JAG! Så håll koll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr