Kvällsritt i SOLEN på min häst!

2015-06-03 @ 22:13:58

Ä N T L I G E N blev det en efterlängtad ridtur, Kavat har stått i närmare 2 veckor nu pågrund av den mystiska hostan och detta äckliga väder som är. Stod på schemat idag att jag skulle motionera Kavat men egentligen orkade jag verkligen inte förens jag såg vilket otroligt fin väder kvällen hade att erbjuda. Chansade och smsa till Linnea (vår granne) och frågade om hon skulle ut och rida nå, om vi isåfall skulle sällskapa och så blev det.

Skyndade ner till stallet och slängde på Kavat sakerna och går ut ur stallet och möts av en himmel som är svartare än natten, blir så ledsen men vägrar att ge mig för RIDA ska jag oavsett vädret. ( Finns ju inga dåliga väder... ). Hoppar upp och ska precis till att börja rida då jag ser hur världen "oväder" drar in mot oss över sjön och vindarna blir hårdare och hårdare, det är så pass hårt att Kavat till och med måste ta i för att komma framåt och inte blåsa tillbaka, det var sjukt och jag valde då att avbryta och vände hem.. Lova mig själv att bara jag sadlat av Kavat och släppt in honom i hagen så kommer solen fram och vädret blir super igen..

Precis då plingar det till och Linnea skriver att hon har börjat rida, alltså måste det bara vara här nere vid mig detta väder passerar? Vänder Kavat om och rider mot den hårda vinden och trotsar allt, 400m bort så var det i stortsätt vindstilla och sol och det blev en helt underbar ridtur. Vädret orkade hålla uppe, solen lyste och det blåste för första gången på länge inte sådär överdrivet mycket. Så nu äntligen är vi pågång och nu gäller det att ligga i hårdträning när tävlingsäsongerna åter startat och gräset grönskar, så imorgon blir det en ridtur igen och sen ska vi försöka köra en vända nån dag här i det närmaste!

Se här och njut, han är så fruktansvärt fin min alldeles egna Kavat!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr