Något annorlunda, mjölka get.

2015-06-02 @ 20:40:05

Följde med far nu på kvällningen till deras getter för att hjälpa till lite, fick äran att prova mjölka "Blomma" (en av getarna). Har aldrig mjölkat förut i hela mitt liv, iallafall vad jag kan minnas så hade inte förväntat mig att det skulle gå nå vidare bra men chockade mig själv och tyckte ärligt det var busenkelt, fick nästan ihop 4-5dl på några minuter. Dock var vädret ej med oss så fick stå inne i "stallet" och mjölka vilket inte blev den orgonomiskaste ställningen att stå i, men jag är nöjd och det tror jag även Blomma var efteråt. 

Avslutar denna dag med kvällsfika bredvid finaste hunden som har fullt fokus på sin köttbulle, mer valpögon kunde hon nog inte fått, haha! Nu ska jag dega ner mig i sängen och kolla film, upp 07.00 imorgon för då är det dags att mjölka Blomma igen hem och äta frukost och sedan vidare för att bygga klart hagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr