Ridit vilse och trampat ner oss i surhål..

2015-06-29 @ 22:30:00

På förmiddagen idag begav sig jag och Ella iväg på en ridtur, tanken var väl en ganska "normallång" tur ca 1,5-2,5h men det ändrade sig ganska fort då jag och Ella hittade en "ny" väg som vi tog av på. Först i början så var vägen JÄTTE fin med desto längre in vi kommer blir det bara svårare och svårare att hitta vägen vi red på i början och bara blötare och blötare.. Måste säga att det är en speciell känsla att bara vika rakt ut i skogen och leta fram sin "egna" väg dit men vill, det kan gå uppför, nerför, över stock och sten och hoppa över diken men ibland är det ingen rolig känsla när man stöter på rejälla surhål som det verkligen finns gott om här uppe.. Kavat och jag trampade ner oss rejällt på ett ställe, kändes nog mest troligen bara värre än var det var då vi med lätthet tog oss därifrån men obehagligt är det! Efter en liten bit till försvann stigen/vägen helt som vi hade styrt in på ifrån början och vi fick höfta och chansa vart vi skulle rida, hade ju ett litet hum vart vi var iallafall, eller?

Efter en liten stund kommer vi plötsligt ut vid en elledning och jag kunde verkligen inte förknippa den med något ställe som skulle vara nära till en riktigt väg? Hur skulle vi ta oss härifrån? Försökte plocka upp mobilen och gå in på kartan för att försöka se vart vi var men min telefon visade att vi var i Falun, härligt.. Jag fick fundera ordentligt och tänkte efter hur vi hade ridit och vart dom andra vägarna borde gå och bestämde för att ta av vänster efter elledningen och bara be till dom högre makterna att det inte skulle vara myrmark under elledningen vilket det till 80% brukar vara under dom, men efter bara kanske 200m så kom vi äntligen ut på en ordentlig skogsväg igen och vi var åter igen på "säker mark".

Ridturen slutade på nästan 3,5-4 timmar dock stannade vi tidigare än planerat då vi "fått" en hage i grannbyn som det var SÅÅHÄÄR mycket mat i så valde att stanna där och släppa hästarna i den hagen. Kameran följer med dit imorgon om vädret är okej ska ni få se vilken otroligt fin hage dom står i nu och hur mycket mat det var i den! Blir att ligga i med hårdträning nu om dom ska gå där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr