Ridläger 24-25/6 2015, vad gjordes?

2015-06-26 @ 12:55:13

Jajamän, som ni vet så åkte jag och Kavat på ridläger på Onsdags morgon i Mora. Kom fram runt 10.00 så ställde in Kavat i en box och gick sedan och kollade lite på när dom andra red lite innan det blev dags för lite lunch och planering inför eftermiddagen.

Jag fick även en tid att rida igenom Kavat lite och visa upp honom för Anita lite på eftermiddagen, dock kändes han inte alls "rolig" att rida. Nytt ställe, spänd och vi han inte riktigt värma upp ordentligt, var som en tickande bomb, så blev en väldigt ryckig och ful ridning, men mellan varven vart han riktigt fin och vågade slappna av lite (även jag). Kavat blev lite extra peppad också då det låg bommar inne på banan och han förväntade sig att få hoppa, men icke. Red max 20 minuter och sedan fick Kavat gå ut i en hage och äta lite gräs. Under tiden följde jag med min fina kompis Amanda på fika hos några bekanta.

Tillbaka runt 18.30 för 19.00 var det dags för löshoppning. Kollade lite och tog lite kort innan det var dags att ta in hästarna och natta dom, in äta kvällsfika och planera morgonen dagen och sen ÄNTLIGEN sova! Var måttligt trött då jag hade varit vaken till 03.00 för att lilla Thrim hade bestämt sig för att rymma, 2 gånger på raken så blev att bygga upp en egen hage åt honom och sätta ordentligt ström på den, så kom inte i sängs fören 03.00 på tisdagnatt/onsdagmorgon.

Torsdag började med en försovning, skulle upp 07.00 och ge Kavat frukost men försov mig till ca 07.30 så skyndade mig ut till honom, men var ingen fara då han hade kvar hö i sitt hönät fortfarande. In åt frukost och sen följde jag med dom andra upp och kollade på när dom red och tog kort, 11.30 var det min och Ewa-Lills tur att rida ett dressyrpass. Tog in Kavat 10.30 ca och fixade iordning honom, blev en bättre uppvärmning denna dag då vi red ut en sväng i skogen först och värmde sedan upp på en ridbanan bredvid. Kavat var dock mer fokuserad på allt runt om, traktorer, hästar, hindermaterial, människor, bilar, hundar, hagtråd som låg och tickade, ja listan kan göras lång så helt avslappnad och bekväm med sitationen blev han aldrig men kom ibland fint fram mot handen. Smet gärna undan men överlag nöjd med ponnyn!
 
Lunchade lite innan det blev dags för ett tömkörningpass på eftermiddagen, som gick sådär. Kavat trasslade in sig, snurrade runt och var en bomb med kort stubbin så efter en liten stund så släppte jag honom lös inne i ridhuset och J Ä K L A R vad hästen sprang, och kuta och bockade, äntligen så fick han töma ur systemet vilket verkligen behövdes! Blev dock ledsen att kameran inte ville samarbeta och alla bilderna bara blev suddiga.

Någon som är sugen på fler bilder på dom andra ekipagen med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr