Träna tålamodet..

2015-06-02 @ 17:15:18

På förmiddagen fick jag verkligen träna mitt tålamod lite, få Kavat att bajsa på beställning. I vanliga fall räcker det oftast att bara ta in Kavat i "stallet" själv så bajsar han direkt men idag gick han snällt in och ställde sig och så somnade han, tog ut honom och longerade honom i ca 15 min men inge bajs så stängde in honom i en "box" och ladda sedan ner en app på telefonen med hästljud, gick iväg en bit och spelade sedan upp det och vips så kom det lite "stress" bajs. Men att få en häst att bajsa på tidspress och beställning är ingen höjdare, haha!

På eftermiddagen blev det dags för det traditionella hagbygget, nackdelen med häst och sommar. Skulle ärligt nästan kunna säga att jag HATAR att bygga hagar, drygt, tungt, trassel och OFTAST massa kryp,knott och mygg. Men vad glad man blir sedan att få se hästarnas lycka sedan att komma ut i en ny grön hage och speciellt när man bygger hage på ett fint ställe, ska ta bilder imorgon när hagen är klar så ska ni få se hur fin den är!

Räcker tiden till och vädret vill sig så planerar jag att köra Kavat imorgon, dags att sätta igång honom nu igen efter närmare 1,5 veckas vila. Hemskt men sant, dock beror det på den mystiska hostan han har/haft.

Bjuder på en film på myskillen! <3
 

Gosgubbe! <3

Ett filmklipp publicerat av Elin (@elinswahnfhyr) Maj 31, 2015 kl. 12:27 PDT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr