Varning för starka bilder!

2015-06-12 @ 19:00:28

Snubblade över detta inlägg på min väns blogg och jag vill också dela detta budskap denna filmen visar, baksidan som många aldrig får se och som många kanske inte ens tänker på. Djuhållningen på cirkusar, jag har varit på en del cirkusar i min barndom utan att tänka någon större tanke på hur djuren hade det egentligen, men efter några år växte intresset " Hur lär dom egentligen djuren alla dessa konster? " Hästar som sprang med hårt inspända inspänningstyglar, piskorna snärtade genom luften och många gånger direkt på djuren. Hundar, katter, elefanter ja alla dessa djur fick springa runt där på den lilla volten varje dag för att ge oss männsikor underhållning.. Den stunden dom inte rör sig på volten sitter dom troligen i en liten bur påväg till nästa ort för att "showa" för nya människor.. Egentligen kanske man inte vill veta hur träningen går till på dessa djur, men nu har filmer släppts och människor kanske vågar öppna sig för verkligheten, cirkusarna kanske inte är så roliga när man sett denna film.

Elefanten Tyke sa ifrån efter många år på cirkus och det blev så illa att männsikor omkom. Filmen är sevärd men starka scener i den, men verkligheten är hård!
Skriv på denna namnsinsamling om du vill att dom ska förbjuda djur/vilda djur på cirkus - http://www.djurensratt.se/intepacirkus/namninsamling


Kommentarer
Postat av: Michelle Petersson

FY FAAAAN!!!!! Det är så hemskt asså. Jag blir arg, förbannad och riktigt ledsen. Det är INTE okej på något sätt. USH USH!!! Vi människor är hemska...

Ska aldrig gå på cirkus mer, ALDIRG!"!!!!

Svar: Kan bara hålla med, så sjukt vidrigt :( stödja cirkus kommer jag aldrig mer göra, kan inte vara något trevligt liv för djur att sitta i bur 90% och sen "showa" dom andra 10% :(
Elin Swahn Fhyr

2015-06-12 @ 23:01:58 / URL: http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr