Vilka framsteg!

2015-06-10 @ 21:47:17

Shit alltså vilka framsteg denna ponnyn gör, för knappt 2 månader sedan så gick körturen helt åt skogen! Kavat krånglade, backade, små stegra och ja var i princip omöjlig, stå still och vänta när man var förspänd kunde jag bara glömma. Varje gång jag kört sedan dess har jag velat ha någon med mig på "vagnen" eller som varit med iallafall för jag har inte "litat" på Kavat helt i körningen fören idag!

Meningen var att Harry skulle följa med mig i vagnen men efter olika omstädigheter blev det att jag hamnade själv i rockarden och skulle köra Kavat, något jag aldrig gjort själv och bättre hade det aldrig kunnat gått! Halter, övergångar, kommandon ALLT satt som på en räls och jag är så sjukt stolt över denna guldponnyn som bara går från klarhet till klarhet.

Jag är ruskigt sugen på att prova på lite precisionskörning och dressyrkörning med Kavat, men vill gärna ha en "körplan/ridbana" att vara på och få känna på Kavat, för han kommer bli en ruskigt fin körhäst! Så nästa mål jag vill nå nu är att spänna för Kavat för 4hjulsvagnen och så småning om min "bröllopsvagn/gigg" hade hemskt gärna velat köra med den på midsommar, men ger det den tiden det tar har ingen större panik egentligen! Bjuder på en super mysig bild på min vackra utsikt bakom Kavat idag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr