En stor dröm som gått i uppfyllelse

2015-05-14 @ 20:23:08

Idag gick en av mina drömmar i uppfyllelse, att köra "min" egna häst och ha min hund med som får springa med löst. Första gången jag spännde för Kavat så gick det ganska bra, andra gången gick det HELT åt helvete, han bråkade, bockade höll på resa sig och vägrade, han ville inte gå framåt och att stå still kunde jag bara glöma. Gav nästan upp lite att köra honom men fortsatte i Särna och där gick det så sjukt bra, det var bara lite testing Kavat hade för sig tror jag.

Bestämde mig för att köra idag, första gången med min egna vagn sedan det gick så jäkla dåligt och första gången med lokselen och Kavat gick som en KLOCKA! Spännde för på gården och tålamodet var väl lite dåligt, men han stod still ända tills jag gav honom order att gå framåt, resten av körturen gick så sjukt bra. Så otroligt mysigt!

Blev dock ingen lång tur idag men det var tur det för imorgon startar våran långa "ridhelg", vi ska nämligen rida upp till en fäbod som heter Ärteråsen men startpunkten är på "Hea" på andra sidan sjön så dit ska jag och Ella rida imorgon (ca 1,5-2 mil) sen får hästarna vila där innan vi på Lördag morgon rider upp till fäboden och sover där en natt och sen rider vi hem igen på Söndagen. Så kommer bli en rejäll "ridhelg".
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa Magnusson

Åh vad härligt :D Måste vara mysigt och smart att kunna motionera två djur samtidigt ;)

Svar: Ja, helt underbart! :D
Elin Swahn Fhyr

2015-05-14 @ 21:59:29 / URL: http://lovisamagnusson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr