Helt underbart!

2015-05-12 @ 22:07:37

Bättre sent än aldrig? När inläggen publiceras mitt i natten. Skärpning nu Elin.. Blev iallafall en urmysig ridtur på eftermiddagen, var nere i stallet vid 12.00 och började borsta och pyssla med Kavat och blev en ridtur på närmare 2-3 timmar och ca 1 mil, tränar upp för helgen långritt då vi är några här ifrån Furudal som ska rida en lång tur med övernattning, kommer bli sjukt roligt!

Påvägen hem på dagens tur så skulle vi stanna till hemma hos oss och "bara" äta lite, men klockan tickade på på tok för fort så blev helt enkelt så att hästarna inatt får sova hemma på gården. Åkte ner och hämtade finaste Thrim i transporten, så smidigt med hästar som bara kliver rakt in i transporten.

Blev möte nere på Furudal mellan 18.00-20.30 och den känslan att sedan hoppa ur bilen hemma och få se en liten hästflock beta i hagen lugnt och fint, alltså den går inte att beskriva! Vad jag saknar att "bo" på egen gård och ha egna hästar där. Pengar var är ni?... Gick in i garaget och hämtade lite godis och mineralpellets och gick ut i hagen och bara myste med hästarna, så sjukt underbart! Saknar min gamla fjordflock nå så fruktansvärt mycket! Hade jag fått bestämma så 2 fjordingar, 1 nordsvensk, 1 ponnie och 1 varmblod då kanske jag hade varit nöjd haha ;)

Undra hur ledsen Kavat var här egentligen, se men inte röra, försök säga det till en fjording utan att krossa deras hjärta när det handlar om mat och speciellt en stor hage med grönt färskt gräs..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr