Hoppträning klockan 20.00 på kvällen!

2015-05-04 @ 08:30:00

Snacka om att man fick sommarkänslor igår. Kom upp till Särna igen runt 19.30 igår kväll efter att vi varit en sväng till Furudal och hälsat på. Direkt när kom in i Särna åkte jag upp till ridbanan och byggde upp en hoppbana för Julia skulle hoppträna lite med Kavat. Alltså, det var fortfarande så pass ljust då så att man kunde hoppa mellan 20.00-21.00, SOMMAR!

Kavat var super peppad och det syns verkligen hur kul han tycker det är att hoppa, han blir så sjukt pigg! Måste säga att jag är så sjukt imponerad av Kavat, han hoppar alltså ALLT. Spelar ingen roll om han kommer in helt fel på ett hinder, han hoppar ändå, skulle aldrig falla Kavat in att tveka! Går det inte vägen så ger han sig fan på det ändå och provar, han gör verkligen allt för att hoppa över hindrena, vilket gör mig så otroligt imponerad. På kombinationen råkade dom komma för kort in på första hindret och det blev inge bra in på hinder nr två, jag trodde fullt att Kavat skulle dra på en tvärnit men istället skjuter han ifrån ändå och gör allt han kan för att hoppa det, dock blev det ett magplask rakt ner i hindret, men inte en chans att han skulle stanna, guld ponnyn!

Igår seglade dom över hinder som låg mellan 80-100cm utan problem, han blir bara bättre och bättre. Nu äntligen kan vi börja körträna på riktigt också och bygga upp mer muskler och kondition. Så idag kanske vi ska låna sulkyn/långvagnen och QH-selen och köra en lång vända. Fördelen med körning med långvagn är att hästen i stortsätt nästan jobbar helt fritt, den väger inte mycket och är verkligen inte ens tung att dra trots att det sitter en "kusk" där bak, så helt underbart att bara hästen jogga på lugnt och fint i den hur långt som helst utan att dom blir helt slut.

Fick iallafall super hjälp av min fina kille Harry och hans kompis Emil efter åt, Harry harvade banan medans Emil hjälpte mig att plocka undan dom sista hindrena. Snälla pojkar, tummen upp på den! Kameran följde även med på banan så några bilder finns att se om nån skulle vara intresserad? Bjuder på en liten sneakpeek.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr