Lämna aldrig kvar en tappsko i hagen!

2015-05-06 @ 11:48:56

Hur gör ni när ni upptäcker att eran häst trampat av sig en sko ute i hagen? Går ni ut direkt och letar efter den i hagen eller ringer ni hovis och bokar tappskoning och låter skon ligga där den ligger för man orkar inte leta efter den, den kan ju ligga i princip vart som helst.. Efter att ni sett denna bild kan jag nästan lova att ni numera ALLTID kommer att ta er tiden att leta rätt på den där jäkla tappskon.. Hittade denna bild på facebook och var bara tvungen att dela den och visa andra hur illa det kan gå pågrund av en sko.

Själv har jag haft turren att bara fått 3 tappskor under mina snart 7 hästår, 2 avtrampade under olika uteritter och 1 tappades i hagen som jag hittade direkt vilket jag nu är väldigt tacksam över när jag såg denna bild!
 

Kommentarer
Postat av: Erica Pettersson

Det har cirkulerat en till vidrig bild på sociala medier där en tappsko gått in i strålen..

För att svara på din fråga så letar jag alltid reda på mina tappskor och har haft turen att hitta alla ganska så direkt. Men senast för 3 dagar sedan hittade jag en riktigt gammal arbetssko i lösdriften, storleksmässigt har den troligtvis suttit på en mindre nordis. Däremot har jag också gjort andra makabra fynd.. Bland annat glasflaskor, glasskärvor, fimpar, petflaskor, godispapper, bajsblöja, rester efter fyrverkerier (sånna som inte skjuts upp i luften utan står kvar på marken), tändare osv. Jag är otroligt tacksam över att mina hästar ej har skadat sig på något av det.

Mina småmaskiga hönät mellan träden med hjälp av isolatorer, tyvärr går de sönder ibland och även då letar jag reda på de så hästarna inte ska trampa in metallstumpen i hovarna.

Svar: Ja, sjukt egentligen vilka saker man kan hitta inne i hagarna. Är otroligt tacksam att hästar (oftast) är så pass klyftiga och låter dessa saker vara och inte prov äter på det eller gör sig mer illa än vad dom gör.
Elin Swahn Fhyr

2015-05-02 @ 19:58:20 / URL: http://fuxligan.se/
Postat av: Lovisa Magnusson

Åh fy! Försöker alltid att leta efter eventuella tappskor. Men oftast är det ju i lera de tappas och ibland svårt att hitta dem..

Svar: Ja, sist min hade trampat av sig ena skon var det bara ut och leta i 1,5 meter snö i en stor hage. Men hittade den till slut! :)
Elin Swahn Fhyr

2015-05-03 @ 10:38:27 / URL: http://lovisamagnusson.horseworld.se/
Postat av: Josäfin Andersson

men ursh så hemskt! Är ju en självklarhet att plocka upp dem, iallafall söka efter dem!

Svar: Håller med!
Elin Swahn Fhyr

2015-05-06 @ 14:36:29 / URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Marica

neeeeje fyfan..... :o

Svar: En av dom värsta sakerna jag sätt, hade aldrig kunna tänkt mig att det skulle kunna bli så pass illa av en tappsko! :o
Elin Swahn Fhyr

2015-05-08 @ 08:54:37 / URL: http://maricalindbeerg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr