Ridit varmblodstravare

2015-05-13 @ 11:00:00

I Söndags fick jag äran att rida min kompis fina varmblodstravare "Morsan" heter egentligen Västerbo Mamarazzi (?) vet ej riktigt, men något åt det hållet iallafall. Kan lova er att det är en rejäll omställning ifrån att sitta på lilla Kavat med sina ponnysteg till att sätta sig på ett varmblod som verkligen har fint steg framåt. Red henne först till ridbanan där vi hade våran aktivitet (prova på ridningen) sen efter, när det var slut passade jag på att prova jobba henne lite på banan. SÅ OTROLIGT FIN!

Lite ring rostig i början både jag och hon, hade super svårt att ens hänga med, hitta knapparna och få en "fin" rytm i traven, haha! Men efter bara några minuter släppte ganska mycket och det kändes ganska okej ändå, men som sagt väldigt ovanligt.. Grymt sugen att få prova henne igen fast dock lite seriösare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr