Sjuk häst, bara att ringa veterinär..

2015-05-28 @ 15:56:00

Ingen ridning dom senaste dagarna då Kavat tyvärr är sjuk. Skulle rida hem dom ifrån "Särnaland" i Måndags men trodde Kavat skulle hosta ur sig lungorna så pappa fick komma och hämta oss med transport, var bara att åka hem och ringa veterinär. Är väldigt konstigt då han hostar, det rinner snor ur näsan men han är lika pigg och glad som vanlligt, visar ingen symptom på feber och har ingen feber heller, äter som vanligt och ja.

Veterinären sa att det egentligen inte var något att bry sig så mycket, så länge han inte fick hög feber och typ slutade äta. Så får avvakta en stund nu och tempa honom regelbundet och hålla kolla på tempen och hoppas det går över snart, BLÄ!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr