Sjukt dålig uppdatering..

2015-05-11 @ 21:41:51

Jaja, jag vet det har varit SJUKT dålig uppdatering här på bloggen nu igen. Si vu tar en snabbspolning genom dom senaste dagarna om vad som egentligen har hänt så ni är uppdaterade och hänger med.
 
Tosdag den 7 maj:
Vädret var kanon så jag och Emmy spännde för hästarna och körde en "lång" tur, runt hela Söberget. Blir totalt runt 1-1,5 mil runt hela Söberget och kan stolt berätta att vi joggade nästan mer än 70% av turen och Kavat var hur pigg när vi kom hem sen ändå, men bättre kan det bli men otroligt stolt över honom!

Fredag den 8 maj:
Världens tråkigaste väder, regnat hela dagen. Var iväg och tog lite bilder på Julia och Icka på banan innan jag skyndande mig dit själv medans det var uppehåll, dock var Kavat inte alls på humör för ett dressyrpass på banan och jag kände hur allt tålamod bara rann ur mig. Tråkigt vädret, regna och var kallt och så började Kavat "krångla", fick prova en sadel av Emmy och dom och första tanken var att han troligen markerar att sadeln ej passar så jag hoppade av och bestämde mig för att bara leka lite ifrån marken istället. Kände lite så att om jag fortsätter tvinga han springa med denna sadel är som att jag ska tvinga mig själv till att springa med sko skav och det gör jag inte, så nej. Lullade runt på marken lite innan vi skrittade hem i skogen i repgrimma bara, var allmänt sur och irriterad så orkade inte göra något seriöst.

Lördag den 9 maj:
Till eftermiddagen vart det äntligen dags att få se lite ögongodis igen, för då blev det äntligen dags för "Linnea-träning" igen. Är en ren fröjd för ögat att få hålla lektion för finaste Linnea på Kavat, dom är SÅ FINA tillsammans!
Så blev ett lättare dressyrpass på banan då Kavat var lite trött och stel efter gårdagens väder, snöblandat regn och rusk så han var måttligt kall. BLÄ!

Söndag den 10 maj:
Var i stallet redan 10.00 ca för att ställa i ordning 3 hästar, borsta, linda ben, fläta, sadla och tränsa sen bar det av mot ridbanan där vi skulle hålla i "Gratis prova på ridning". Ett evangemange som var öppet för allmänheten som fick en chans att komma och prova rida helt gratis, en chans att få prova på för att se om man gillar det.
Är otroligt imponerad av Kavat som tog det med sen "ro", första gången under tiden jag haft honom iallafall som han gått med på något liknande, barn som sprang runt benen och klängde på ryggen, kom även en kille med funktionsnedsättning/handikapp som red på Kavat och Kavat klirrade det GALANT. Dock, efter närmare 2 timmar på banan började Kavat tappa lite tålamod och börjde buffas lite, bita i allt och inget och sa att nu räcker det för mig! Som tur var var dagen slut då också så, en stor stjärna för Kavat!

Idag Måndag den 11 maj:
Uppe med tuppen och plockade ihop det sista innan bilen med transport styrde mot Furudal. Så nu är jag och Kavat här igen och hälsar på en stund.


Första bilden är ifrån i Söndags när vi red till banan trots regnet och sen är det bilder på fina Linnea och Kavat när dom red på banan, se och njut precis som jag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Marica

Meeen du snygg Kavat :D :D

Svar: Eller hur! så sjukt snygg 😍
Elin Swahn Fhyr

2015-05-12 @ 08:50:44 / URL: http://maricalindbeerg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr