Vedkörning

2015-05-22 @ 18:13:00

Idag blev det ett lite annorlunda pass för både mig och Kavat, men så sjukt roligt! Vi fick hjälpa till i "skogen" och köra hem lite ved, pappa frågade oss förra veckan om vi eventuellt skulle vilja prova och hjälpa till och ja, varför inte? Så ja och Ella red ner hästarna till "Särnaland" där jag selade på Kavat och sedan styrde ut i skogen.

Kan väl säga att i början var jag och Kavat inte alls överens, han ville att allt skulle gå fortare och hade ingen lust att stå still och vänta medans vi lastade, blev sur för att han satt fast så jag tog lös honom istället och tömkörde av honom lite, tömde lite energi och tränade på HALTER! Sedan spände vi för igen och han gick som en klocka och drog så sjukt fint, tog verkligen i och ja helt underbart! Valde sen även att när vi lastade av och på att knäppa lös honom ifrån skaklarna men bad honom fortfarande att stå still kvar fast dom låg på marken, bara för att inte förstöra när dom lastar (+ klämrisk och så) och för att om han skulle tappa tålamodet och gå så sitter han inte fast, det finns mycket att jobba på men han gjorde det sjukt bra finaste guldponnyn!

Är vädret skapligt imorgon så ska vi köra ihop det sista, körde bara två lass idag för att det var första gången för Kavat och sen valde jag att sluta när det gick som bäst och Kavat inte hade hunnit blivit trött så han inte förknippar något av detta med negativt eller jobbigt, men tror allt sagt ponnyn tyckte det var riktigt roligt!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen in till min ny startade blogg, den är under "renovering" så den är under all kritik. Här kommer ni få läsa främst min vardag tillsammans med mitt största intresse hästar. Min foderhäst Pärlby Kavat kommer ni få läsa en hel del om och massa annat så klart.

Hoppas ni gillar min blogg!

Facebook: Elin Swhan Fhyr Instagram: elinswahnfhyr